Informácia o spracúvaní osobných údajov
Hyundai Transys Slovakia s.r.o., so sídlom Bratislavská cesta 119, 010 01 Žilina, IČO: 47 746 122, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka č. 67156/L (ďalej len: „prevádzkovateľ“) ako Prevádzkovateľ, ktorý spracúva osobné údaje dotknutej osoby, na základe všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov (Nariadenie GDPR) (ďalej len ako „všeobecné nariadenie o ochrane údajov“) poskytuje nasledujúce informácie:
Kontakt: Hyundai Transys Slovakia s.r.o., Bratislavská cesta 119, Žilina 010 01, , telefón: +421 41 321 3917, mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Zodpovedná osoba: Martin Ukrop , Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., telefón: +421 911 421 492
Zásady ochrany osobných údajov
Vaše osobné údaje budú uchovávané bezpečne, v súlade s bezpečnostnou politikou prevádzkovateľa a len po dobu nevyhnutnú na splnenie účelu spracúvania. Prístup k Vašim osobným údajom budú mať výlučne osoby poverené prevádzkovateľom na spracúvanie osobných údajov, ktoré ich spracúvajú na základe pokynov prevádzkovateľa, v súlade s bezpečnostnou politikou prevádzkovateľa.
Na aké účely spracúvame osobné údaje ?
Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb, tak ako jej to ustanovujú všeobecne záväzné právne predpisy. Spracúvanie môže byť založené na zákonnej povinnosti, na základe plnenia vzájomnej zmluvy, súhlasu dotknutej osoby alebo na základe oprávneného záujmu.
Na zákonné spracúvanie alebo na plnenie vzájomnej zmluvy nie je potrebný súhlas dotknutej osoby a poskytnutie osobných údajov je zákonnou alebo zmluvnou povinnosťou. Pokiaľ dotknutá osoba osobné údaje potrebné na účely neposkytne, je prevádzkovateľ oprávnený odmietnuť vykonať úkony, ktoré bez poskytnutých osobných údajov nie je možné vykonať.
Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje aj z dôvodu oprávnených záujmov a to najmä formou evidencie osôb vstupujúcich do priestorov Prevádzkovateľa, monitorovania priestorov prístupných verejnosti kamerovým systémom. Oprávnenými záujmami je ochrana majetku prevádzkovateľa, ochrana života a zdravia zamestnancov a prevencia kriminality v priestoroch prevádzkovateľa.
Spracúvanie osobných údajov sa vykonáva v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“), všeobecného nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 679/2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a ďalších všeobecne záväzných právnych predpisov.
V prípade, kedy spracovanie nie je založené na základe právneho predpisu, zmluvy alebo oprávneného záujmu prevádzkovateľa je spracúvanie vykonávané na základe dobrovoľného súhlasu dotknutej osoby. Súhlas je vždy udelený dobrovoľne a nesmie ovplyvniť poskytnutie služby. Súhlas je možné kedykoľvek odvolať bez právnych následkov na poskytnutie služby. Spracúvaním na základe súhlasu môže byť napríklad žiadosť o prijatie do zamestnania, pokiaľ takúto žiadosť doručíte bez predchádzajúcej výzvy.
Aký je rozsah spracúvaných osobných údajov ?
Prevádzkovateľ spracúva najmä osobné údaje určené všeobecne záväznými právnymi predpismi. Kategórie spracúvaných osobných údajov zahŕňajú najmä identifikačné a kontaktné údaje dotknutej osoby, záznam z kamerových systémov, prípadne iné údaje, ktoré nám poskytnete.
Komu odovzdávame Vaše osobné údaje ?
Prevádzkovateľ má na základe právnych predpisov povinnosť, niektoré osobné údaje zdieľať s orgánmi verejnej moci a okrem toho môže samostatne bez súhlasu dotknutej osoby poveriť spracúvaním osobných údajov sprostredkovateľov, ktorí môžu osobné údaje spracúvať iba v mene prevádzkovateľa, podľa jeho pokynov a sú poverení na základe zmluvy. Prevádzkovateľ má poverených sprostredkovateľov, ktorí spracúvajú osobné údaje v jej mene a na základe jej pokynov ako je napríklad strážna služba alebo poskytovatelia IT služieb. Prevádzkovateľ môže v špecifických situáciách poskytovať osobné údaje na základe všeobecne záväzných právnych predpisov aj bez súhlasu dotknutej osoby napríklad orgánom činným v trestnom konaní (Polícii) alebo súdom a iným orgánom na preukazovanie právnych nárokov.
Ako dlho spracúvame osobné údaje ?
Doba uchovávania osobných údajov vyplýva z osobitných predpisov. Prevádzkovateľ má vypracovanú vnútornú smernicu v súlade so zákonom č. 395/2002 Z.z. o archívoch a registratúrach, v ktorej v súlade s právnymi predpismi má stanovené doby spracúvania, archivácie a doby a spôsobu likvidácie osobných údajov, ktoré sú súčasťou registratúrnych záznamov.
Pri nakladaní s osobnými údajmi dodržiavame zásadu minimalizácie, ktorá ustanovuje, že pokiaľ uplynie doba, počas ktorej sme povinní uchovávať osobné údaje, tak Vaše osobné údaje anonymizujeme z našich databáz a informačných systémov. V rámci Úradu ŽSK máme nastavené prísne vnútorné pravidlá uchovávania osobných údajov, ktoré zaisťujú, že informácie nedržíme dlhšie, než sme oprávnení alebo povinní. Taktiež prístup k Vašim osobným údajom je prísne kontrolovaný a povolený iba osobám, ktoré to nevyhnutne potrebujú pre výkon svojich pracovných povinností, tak aby sa zachovala zásada obmedzenia prístupu k osobným údajom.
Pre účely monitorovania priestorov kamerovým záznamom uchovávame záznamy maximálne po dobu 72 hodín, informácie o návštevách uchovávame po dobu 1 roka po uskutočnení návštevy a informácie o uchádzačoch o zamestnanie uchovávame najdlhšie po dobu 6tich mesiacov od ich obdržania.
Používa sa automatizované individuálne rozhodovanie a profilovanie ?
Pri spracúvaní Vašich osobných údajov nevyužívame profilovanie alebo automatizované individuálne rozhodovanie a každé rozhodnutie, ktoré s ohľadom na poskytnutie služieb pre Vás urobíme je kontrolované a riadené povereným zamestnancom.
Odkiaľ sme získali osobné údaje ?
Osobné údaje, ktoré o Vás spracúvame získavame prevažne priamo od Vás osobne prostredníctvom papierových alebo elektronických žiadostí. Výnimočne získavame osobné údaje aj od iných osôb, pokiaľ ste na to udelili súhlas alebo ak to bolo nevyhnutné na plnenie záväzkov zo zmlúv alebo ak to vyžadujú právne predpisy. Tieto iné osoby sú prevažne Vaši zamestnávatelia alebo blízke osoby. Niektoré osobné údaje a informácie môžeme v oprávnených prípadoch získavať aj z verejne dostupných registrov, zoznamov, evidencií alebo webových stránok.
Pokiaľ si nie ste istý odkiaľ máme osobné údaje o Vašej osobe, môžete využiť právo na prístup k osobným údajom, ktoré je popísané nižšie, alebo priamo kontaktujte zodpovednú osobu.
Aké sú práva dotknutej osoby pri spracúvaní osobných údajov ?
Ako dotknutá osoba máte na základe písomnej žiadosti právo vyžadovať od Prevádzkovateľa nasledujúce práva:
Právo odvolať súhlas - v prípadoch, kedy Vaše osobné údaje spracúvame na základe Vášho súhlasu, máte právo tento súhlas kedykoľvek odvolať. Súhlas môžete odvolať elektronicky, na adrese zodpovednej osoby, písomne, oznámením o odvolaní súhlasu alebo osobne u prevádzkovateľa u zodpovednej osoby. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov, ktoré sme na jeho základe o Vás spracúvali.
Právo na prístup - máte právo na poskytnutie kópie osobných údajov, ktoré o Vás máme k dispozícii, ako aj na informácie o tom, ako Vaše osobné údaje používame. Vo väčšine prípadov Vám budú Vaše osobné údaje poskytnuté v písomnej listinnej forme, pokiaľ nepožadujete iný spôsob ich poskytnutia. Ak ste o poskytnutie týchto informácií požiadali elektronickými prostriedkami, budú Vám poskytnuté elektronicky, ak to bude technicky možné.
Právo na opravu - prijímame primerané opatrenia, aby sme zabezpečili presnosť, úplnosť a aktuálnosť informácií, ktoré o Vás máme k dispozícii. Ak si myslíte, že údaje, ktorými disponujeme sú nepresné, neúplné alebo neaktuálne, prosím, neváhajte nás požiadať, aby sme tieto informácie upravili, aktualizovali alebo doplnili.
Právo na výmaz (na zabudnutie) - máte právo nás požiadať o vymazanie Vašich osobných údajov, napríklad v prípade, ak osobné údaje, ktoré sme o Vás získali, už viac nie sú potrebné na naplnenie pôvodného účelu spracúvania. Vaše právo je však potrebné posúdiť z pohľadu všetkých relevantných okolností, a to najmä z pohľadu, či nie sme tieto údaje povinný spracúvať na základe zákona alebo iného všeobecne záväzného právneho predpisu; v takom prípade by Vašej žiadosti nebolo možné vyhovieť.
Právo na obmedzenie spracúvania - za určitých okolností ste oprávnený nás požiadať, aby sme prestali používať Vaše osobné údaje. Ide napríklad o prípady, keď si myslíte, že osobné údaje, ktoré o Vás máme, môžu byť nepresné alebo keď si myslíte, že už Vaše osobné údaje nepotrebujeme využívať.
Právo na prenosnosť údajov - za určitých okolností máte právo požiadať nás o prenos osobných údajov, ktoré ste nám poskytli, na inú tretiu stranu podľa Vášho výberu. Právo na prenosnosť sa však týka len osobných údajov, ktoré sme od Vás získali na základe súhlasu alebo na základe zmluvy, ktorej ste jednou zo zmluvných strán.
Právo namietať - máte právo namietať voči spracúvaniu údajov, ktoré je založené na našich legitímnych oprávnených záujmoch. V prípade, ak sa domnievate, že nemáme presvedčivý legitímny oprávnený dôvod na spracúvanie, máte možnosť podať námietku, pričom ak sa preukáže, že nami uvedený oprávnený záujem neprevažuje nad Vašimi záujmami, nebudeme Vaše osobné údaje ďalej spracúvať.
Právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov - ak sa domnievate, že Vaše osobné údaje spracúvane nespravodlivo alebo nezákonne, môžete podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27. V prípade podania návrhu elektronickou formou je potrebné, aby spĺňal náležitosti podľa § 19 ods. 1 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok). Viac informácií nájdete na https://dataprotection.gov.sk.
Všetky odpovede a vybavenie žiadostí sú poskytované bezplatne. Ak by však bola žiadosť zjavne nedôvodná alebo neprimeraná, najmä preto, že by sa opakovala, sme na základe zákona oprávnení si účtovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady spojené s poskytnutím požadovaných informácií.
Všetky informácie, ktoré sme povinný Vám poskytnúť sa snažíme vybaviť najneskôr do jedného mesiaca od obdržania Vašej žiadosti. Na základe zákona o ochrane osobných údajov sme v oddôvodnených prípadoch oprávnení najmä vzhľadom na zložitosť a počet žiadostí predĺžiť túto lehotu o dva mesiace. O predĺžení lehoty, vrátane uvedenia dôvodu, Vás budeme samozrejme vždy informovať.
Budú Vaše osobné údaje poskytnuté mimo Európskej únie?
Prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie sa uskutočňuje iba ak je to naozaj nevyhnutné do našej materskej spoločnosti v Južnej Kórei. Medzi prevádzkovateľom a materskou spoločnosťou existuje osobitná zmluva so štandardnými zmluvnými doložkami prostredníctvom ktorých je ošetrený prenos osobných údajov; týmto spôsobom dochádza k prenosu iba vybraných údajov.
Táto informácia je platná k dátumu zverejnenia. Prevádzkovateľ si vyhradzuje túto informáciu kedykoľvek upraviť alebo aktualizovať ak je to potrebné vzhľadom na zmenené podmienky spracúvania osobných údajov.
© 2019 Hyundai Transys Slovakia s. r. o. - Žilina | Tvorba web stránok a e-shopov od EDMAX® studio